増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

アーセナル,優勝ならず!etc.

プレミアリーグ

マンチェスター・シティウエストハム・ユナイテッド相手の3-1で勝ち,
勝ち点91で,優勝を決めました。おめでとうございます。
アーセナルエヴァートン相手に,2-1の逆転勝ちも勝ち点89で及ばず。
マンチェスター・シティが前半あっさりと2-0までもっていって,
さらに,アーセナルエヴァートンに先制を許すと完全に敗戦ムードも
前半に冨安健洋選手のゴールで同点となり,ウエストハムが1点返して,
アーセナルが勝ち越して,ウエストハムがもう1点取ると優勝のパターンになり,
一筋の光明が見えるもマンチェスター・シティが追加点で完全に終戦ムード。
アーセナルの優勝を見届けて,サッカー観戦完全撤退の夢は脆くも
消え去りました。来シーズンは視聴環境の具合を見て,考えます。
5月26日(日)未明のAFC CL決勝の2nd legを見て,今シーズンのサッカー観戦は
終わりとする予定です。横浜F・マリノスの優勝の瞬間を見たい!!!

NHKラジオ講座

Enjoy Simple English

Short Stories
Investing in the Future

allowance noun
UK /əˈlaʊ.əns/ US /əˈlaʊ.əns/
allowance noun (AMOUNT GIVEN)
C1 [C] money that you are given regularly, especially to pay for a particular thing:
The perks of the job include a company pension and a generous travel allowance.
I couldn't have managed at college if I hadn't had an allowance from my parents.
[C] an amount of something that you are allowed:
The baggage/luggage allowance for most flights is 20 kilos.
[C] mainly US (UK usually pocket money)
an amount of money that parents regularly give to their child to spend as they choose
(from Cambridge Dictionary)

学校の先生ほどいい加減な連中はいないからなあ。
私の両親は中学校の教諭でしたが。。。
教育は投資だからねえ。経済学を学ぶなら,経済学部行くより,工学部に行ったほうが
絶対に良いと思う。金融商品取引の多くはAIで十分な時代がすでに来ているかも。
日本の上場企業は自己増殖的資本としての本質を失い,株式会社としては
終わってしまっている会社が多いので,やはり未上場会社を
狙いたいところかなあ。
立地が良ければ,惣菜店は悪くない商売だ。コロナ禍から売上も
回復しているようですし,この店舗はお昼のお弁当を扱っていて,
粗利もそれなりにありそうで,ファミリービジネスとしては悪くない。

ニュースで学ぶ「現代英語」

こどもの日恒例の“泣き相撲”
BABIES TAKE TO SUMO RING ON CHILDREN'S DAY

bout noun [C]
UK baʊt/ US /baʊt/
bout noun [C] (SPORT)
a boxing or wrestling match:
He's a former heavyweight champion and is expected to win the bout easily.

flinch verb [I]
UK /flɪntʃ/ US /flɪntʃ/
to make a sudden, small movement because of pain or fear:
He didn't even flinch when the nurse cleaned the wound.
(from Cambridge Dictionary)

Back-Translation Training
私は心配でした / 私の赤ちゃんが泣かないかもしれないと / でも彼は泣きました,すぐに。
I was worried / my baby might not cry, / but he did right away.
●Transformation Training
私は心配でした,私の赤ちゃんが泣かないかもしれないと,でも彼は泣きました,すぐに。私は望んでいます,彼が育つことを,大きく元気に。
I was worried my baby might not cry, but he did right away. I hope he grows up big and strong.

English News

CNN 10

Biden calls for "immediate ceasefire" in Gaza at Morehouse College commencement | May 20, 2024
Today on CNN 10, President Joe Biden gave a commencement speech at one of the country's historically Black colleges Morehouse College in Georgia. The president told graduates that he supports an "immediate ceasefire" in Gaza as a handful of students turned their chairs away during his address in solidarity with Palestine. Then, the US national debt continues to break record highs, but how does this impact the average American? All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

今週で夏休み前,ラストのようですね。

Asian View

No man can be a failure if he thinks he’s a success; If he thinks he is a winner, then he is.
(Robert W. Service: 1874-1958)