増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

叡王戦,伊藤匠七段,奪取に王手!etc.

本日の将棋棋戦

叡王戦第3局,後手番の伊藤匠七段が逆転勝ち,
最終盤のスリリングな綱渡りを2局続けて制して,
初タイトルに王手をかけました。

王位戦リーグ白組,木村一基九段が西川和宏六段に勝利して,
3勝1敗としました。負けた西川六段は1勝3敗となり,
リーグ陥落が決まりました。
同じく白組,森内俊之九段が飯島栄治八段に勝ち,2勝1敗としました。
負けた飯島八段は0勝4敗となりました。
紅組,佐藤天彦九段が豊島将之九段に勝利しました。
天彦九段が豊島九段に勝ったのは6年ぶり,リーグ陥落が決まっていた
天彦九段が意地を見せて,豊島九段をリーグ陥落の道連れにしました。

王座戦挑戦者決定トーナメント,鈴木大介九段が藤本渚五段に勝ち,
菅井竜也八段が戸辺誠七段に勝ちました。

清麗戦本戦,西山朋佳女流三冠が鈴木環那女流三段に勝ち,
加藤桃子女流四段が山根ことみ女流三段に勝ち,
清麗戦決勝,福間香奈女流五冠への挑戦を賭けて,
西山女流三冠と加藤女流四段の対決となりました。

UEFA Champions League

準決勝1st leg, ボルシア・ドルトムントvsパリ・サンジェルマン戦は
ホームのドルトムントが値千金の美しいゴールで1-0と先勝しました。
PSGがホームでどのような試合をするのか,楽しみな展開となりました。

NHKラジオ講座

ニュースで学ぶ「現代英語」

米英豪のAUKUS 日本と協力検討
AUKUS: JAPAN BEING CONSIDERED IN DEFENSE TECHNOLOGY PROJECTS

like-minded adjective
UK /ˌlaɪkˈmaɪn.dɪd/ US /ˌlaɪkˈmaɪn.dɪd/
People who are described as like-minded share the same opinions, ideas, or interests:
A dedicated football fan herself, she started the magazine for like-minded women.

English News

CNN 10

A handwashing lie detector? Some restaurants are adopting this system for food safety | May 2, 2024
Today on CNN 10, handwashing can make or break a restaurant as food workers can be a critical part of preventing foodborne illnesses and outbreaks like Salmonella and E. coli. One New York tech start up has developed a hand hygiene device to better protect employees and customers by detecting any residual contaminant after handwashing. Then, college campus unrest has continued to dominate universities across the US and UCLA has faced violent confrontations between pro-Palestinian and pro-Israeli protestors. All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

Asian View

No man is free who cannot control himself.
(Pythagoras: 586 B.C.-486 B.C.)