増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

錦織選手,復帰戦を勝利で飾れず!etc.

ATP Tour

Masters1000マイアミ,錦織圭選手の復帰戦でしたが,
残念ながら,ストレート負けでした。
仮眠を取って,観戦に備えていたのですが,前のWTAの試合が
中断を挟む形でフルセットの熱戦のため,試合開始が遅れて,
睡魔に襲われて,観戦をリタイアしてしまいました。
本日はグランドスタンド第2試合,チチパスvsシャポバロフ戦を
観戦予定ですが,第1試合の試合進行が少し心配ですね。

本日の将棋棋戦

王位戦リーグ紅組,斎藤慎太郎八段が佐々木大地七段に勝利して,
両者ともに,2勝1敗となりました。

王将戦一次予選準々決勝,藤本渚五段が黒田尭之五段に勝ち,
準決勝へ。藤本五段,本当に強いですね。

棋聖戦決勝トーナメント,永瀬拓矢九段vs石川優太五段戦は
千日手指し直しとなりました。
永瀬九段が入玉した石川玉を見事に詰ましての勝利でした。
次局は中村太地八段との対局となります。

白玲戦女流順位戦A級,伊藤沙恵女流四段が加藤桃子女流四段に勝って,
伊藤女流四段は3勝1敗,負けた加藤女流四段は2勝2敗となりました。
福間香奈女流五冠は石本さくら女流二段に勝ち,全勝をキープして,
5勝0敗としました。負けた石本女流二段は3勝2敗となりました。

English News

CNN 10

A total solar eclipse, explained | March 22, 2024
Today on CNN 10, we answer your questions with top tips ahead of the total solar eclipse that’s expected to darken skies across the US. Then, in the final stretches of Women’s History Month, we profile two women -- a courageous climber and a prominent publisher – who moved mountains as ‘first females’ to accomplish extraordinary feats. Finally, our Coy Wire meets Louis Rees-Zammit, a 23-year-old rugby rockstar who’s leaving it all behind to chase his dream of playing an entirely different sport…American football. All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

Once you bring life into the world, you must protect it. We must protect it by changing the world.
Elie Wiesel (1928-2016)