増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

ジョコビッチ,年度末世界一確定!etc.

プロテニス

ATP Finals, ジョコビッチ選手がルネ選手相手に,
現地時間で日付をまたぐフルセットの熱戦に勝ち,
貴重な勝利ポイントをあげ,年度末のランキング
ナンバーワンを確定させました。
もう一つの試合はシナ―選手がチチパス選手相手に
ストレート勝ちでした。チチパス選手,パリで痛めた
箇所がまだ十分でないんじゃないでしょうか。
次戦はジョコビッチvsシナ―戦,チチパスvsルネ戦と
なりました。

ビリー・ジーン・キング・カップ,カナダが
シングルス2連勝で,初の決勝進出での優勝を決まりました。
おめでとうございます。フェルナンデス選手,久しぶりの
活躍でしたね。

プレミアリーグ

テニスの試合が早く終わったので,ブライトンvsシェフィールド・ユナイテッド戦の
後半を視聴しました。三笘薫選手,後半からの出場でした。
一発レッドカードで,10人となったブライトン,辛うじて,
1-1の引き分けに持ち込みました。なかなか,プレミアリーグで勝てないですね。
これで,インターナショナルマッチウィークとなり,
代表での試合となります。

本日の将棋棋戦

順位戦A級,先手番佐藤天彦九段が四間飛車の対抗形,
後手番の豊島将之九段が勝ちました。午後10時前の終局でした。
これで,豊島九段は5勝0敗,天彦九段は1勝4敗となりました。

竜王戦6組昇級者決定戦決勝,狩山幹生四段が古賀悠聖五段に勝ち,
竜王戦5組昇級を決めました。おめでとうございます。

NHKラジオ講座

ニュースで学ぶ「現代英語」(2023年11月13日)

イスラエル軍 “戦争の第2段階”に
'NETANYAHU: ISRAEL IN ‘SECOND STAGE OF WAR’

strip noun
UK /strɪp/ US /strɪp/
strip noun (PIECE)
C1 [C] a long, flat, narrow piece:
a narrow strip of land
He didn't have a bandage, so he ripped up his shirt into thin strips.
Protect the magnetic strip on your credit card from scratches, heat, or other damage.

unleash verb [T]
UK /ʌnˈliːʃ/ US /ʌnˈliːʃ/
to suddenly release a violent force that cannot be controlled:
At worst, nuclear war could be unleashed.
Rachel's arrival on the scene had unleashed passions in him that he could scarcely control.
(from Cambridge Dictionary)

ENGLISH NEWS

CNN 10

Lights, Camera, Action? | November 13, 2023
Today on CNN 10, the actors represented by the SAG-AFTRA union are making a comeback to the sets. We’ll have all the details on the end of their strike. Then, we’re looking at a brand-new island off the coast of Japan. We’ll also learn about Veterans Day and a burrito loving bear that had other plans for a woman’s Taco Bell, all on today’s episode of CNN 10.

www.youtube.com

NHK ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2023年11月13日分を聞きました。

STOP RUSSIAN INVASION!