増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

叡王戦本戦,菅井八段が勝ち進む!etc.

本日の将棋棋戦

叡王戦本戦トーナメント,前期挑戦者の菅井竜也八段が
松尾歩八段に勝利しました。
竜王戦2組ランキング戦,藤井猛九段が阿久津主税八段に勝利。
同じく2組ランキング戦,阿部健治郎七段vs近藤誠也七段戦は,
阿部七段が勝ちました。
竜王戦4組ランキング戦,石井健太郎六段が川上猛七段に勝利。
川上七段は4組にいる限り,年齢制限を除いて,現役続行できるので,
なんとか4組残留してほしいですね。

Australian Open 2024

夕方から観戦を始めて,チチパスvsトンプソン戦,ジョコビッチvsポピリン戦,
ともに地元選手が頑張りを見せて,接戦となりましたが,チチパス,ジョコビッチ
両名が順当に3-1で勝ちました。
本日最後に終わったマーガレット・コート・アリーナのサッカリvsアバネシャン戦は
アバネシャン選手がストレート勝ちでした。なかなか日付を跨がずに,全試合が
終わらないですね。

English News

CNN 10

Icelandic town evacuates after volcanic eruption | January 17, 2024
Today, CNN 10 heads to Iowa, where former President Donald Trump convincingly won that state’s caucuses. We explain what the results mean and what's next as 2024 presidential candidates look to win their party's nomination. Then, we head to Iceland, where an erupting volcano threatens a small fishing town for the second time in less than a month. And before you go, we speak to a professor who gives us tips on how to turn New Year’s resolutions into reality. All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

Good bye!