増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

王将戦リーグが開幕!etc.

王将戦挑戦者決定リーグ開幕

開幕局は羽生善治九段vs服部慎一郎四段戦,
羽生九段が先手番で相掛かり,羽生九段が白星発進!
羽生九段1勝0敗,服部四段0勝1敗。

東レパンパシフィックオープ2022

シングルス,残念ながら,土居美咲選手,西郷里奈選手ともに,
ストレート負けでした。西郷里奈選手,西郷隆盛の家系なんですね。
ダブルスは加藤未唯選手は中国人選手とのペアで出場しましたが,
フルセットで負けてしまいました。
センターコート,第6試合終了は午後10時を回ってしまいましたね。

明日,大坂なおみ選手はセンターコート第5試合のようです。
リバキナ選手の1回戦は3日目なのかなあ?
そういえば,観客がマスクをしている姿を久しぶりに見ました。

ラ・リーガ

マドリッドダービーを見る予定だったのですが,久保建英選手が
スタメンであることを確認して,観戦予定を変更して,
レアル・ソシエダvsエスパニョール戦を見ました。
レアル・ソシエダの先制点は久保選手が体を張ったアシストでのもの。
同点に追いつかれてしまいましたが,逆転ゴールが生まれ,2-1で
レアル・ソシエダが勝ちました。
マドリッドダービーは午前6時頃の試合のレビューを見ました。
アウェイのレアル・マドリッドが1-2でアトレティコ・マドリッド
下しました。

DAVIS CUP FINALS

ベスト8が出揃いました。以後の試合はスペインのマラガで11月に行われます。

(Italy vs USA)vs(Germany vs Canada)
vs
(Australia vs Netherlands)vs(Croatia vs Spain)

November 22 Australia vs Netherlands
November 23 Croatia vs Spain
November 24 Italy vs USA, and Germany vs Canada

なお,日本は春のスウェーデン戦に続き,ウズベキスタン戦も負けてしまい,
来年はワールドグループ1部プレーオフからのスタートとなりました。
せっかく楽天がスポンサーなのに残念ですね。

CNN 10

Headlines From Around The World | September 19, 2022
We're traveling the world today to examine some international headlines from Puerto Rico to Taiwan and the United Kingdom. Then, we're visiting with a CNN Hero who is turning food waste into meals for millions.

www.youtube.com

www.constitutionday.com

www.farmlinkproject.org

NHKラジオ講座

エンジョイ・シンプル・イングリッシュ

Short Stories
Anniversary Picture 「記念写真」

シリーズ最後の話。ほんわかしたエンディングでした。

ニュースで学ぶ「現代英語」

英保守党の新党首にトラス氏
LIZ TRUSS WINS UK TORY LEADERSHIP RACE, TO BECOME PM

Tory noun [C]
US /ˈtɔːr.i/ UK /ˈtɔː.ri/
a member of the British Conservative Party:
Margaret Thatcher was elected to lead the Tories in 1975.
(from Cambridge Dictionary)

bold adjective
UK /bəʊld/ US /boʊld/
: showing or requiring a fearless daring spirit
a bold plan
(from Merriam-Webster)

deliver verb
US /dɪˈlɪv.ɚ/ UK /dɪˈlɪv.ər/
deliver verb (PRODUCE)
C1 [I or T] to achieve or produce something that has been promised:
The government has failed to deliver (what it promised).
mainly US The Republicans are relying on their agricultural policies to deliver the farmers' vote (= to persuade farmers to vote for them).

bill noun
US /bɪl/ UK /bɪl/
bill noun (REQUEST FOR PAYMENT)
A2 [C or S] a request for payment of money owed, or the piece of paper on which it is written:
an electricity/gas/phone bill

the Exchequer noun
US /ɪksˈtʃek.ɚ/ UK /ɪksˈtʃek.ər/
GOVERNMENT in Britain and some other countries, the government department that is responsible for the country's finances, including tax levels and how much money the government can spend:
Cuts in duty will cost the Exchequer £1.75 billion.
The industry claims it contributes to the Irish exchequer because it generates employment and wealth.
(from Cambridge Dictionary)

本日,日本中央競馬会,朝日杯セントライト記念が行われたんですね。

STOP INVASION!