増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

Christmas Countdown 3

perilous literary or formal very dangerous: a perilous journey across
the mountains
-----------------------------------------------------------------------
英検1級の申し込みをしました。インターネット申し込みのみ,明日まで
延長されていました。受験者数,少なめなのでしょうか?
サッカーのアジアカップ,オーストラリア開催だから,時差が殆ど無いので,
観戦しにくいですわ。録画で情報遮断するしかありませんわ。TOEICの準備にはほとんど
被らないけど,英検はもともとダメ元で受験しているので,誘惑に負けそうですわ。

第197回TOEICのカウントダウンを始めておかないと危ない状況,新年のカレンダーを
捲るといきなり,2週間を切って,TOEIC IP, SPの二連戦の赤丸が出てくるわけですわ。

英検対策に英作文本を買いました。また,来春,横山秀夫さんの『64』がドラマ化されるので,
まだ読んでいなかったF県警シリーズの短編を読むために,アンソロジーを2冊買いました。
「永遠の時効」はテレビ東京でドラマ化されたのを見ていたので,おおよそのあらすじは
わかっていましたが,それなりに上手くドラマ化されていたのだなあと思いました。
「第四の殺意」もなかなかよかったです。英検の受験が終わったら,他の作家の作品を
1日1編ずつ読んでいこうと思います。それまで封印ですわ。

イメージ 1



ラジオ英会話 (December 22, 2014)

Old News Is New Again

epic an epic book, poem, or film that tells a long story about brave
actions and exciting events: an epic tale of mutiny on the high sea

mutiny when soldiers, sailors, etc refuse to obey the person who is
in charge of them, and try to take control for themselves:
[+against] He led a mutiny against the captain.

prequel a book, film etc that tells you what happened before that story 
told in a previous popular book or film [opp] sequel:
[+to]The Phantom Menace’is a prequel to‘Star Wars.’

Enjoy Simple English (December 22, 2014)

fantasyでしたわ。

Short Story: The Christmas Cake

fantasy a story, film etc that is based on imagination and not facts


にゃもし