増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

王将戦第1局,藤井八冠が先勝!etc.

王将戦第1局2日目

封じ手は「4七飛車」でした。
藤井聡太八冠が120手で第1局,勝ちました。
終局後の大盤解説会での菅井竜也八段によれば,「4八銀」と引いたところが
よくなかったという感触のようでした。
このあとは,藤井八冠は朝日杯本戦,菅井八段は順位戦A級渡辺明九段との対局ですね。

FA Cup

アーセナル,残念ながら,リヴァプール相手に,0-2で敗退となりました。

ENGLISH NEWS

CNN 10

World’s Largest Iceberg Is On The Move | January 8, 2024
Today, CNN 10 starts 2024 with coverage of a major winter storm rolling through the US with millions impacted and more storms on the way. Then, CNN 10 takes you near the South Pole where an iceberg about three times the size of New York City is drifting around the Antarctic Peninsula. We’ll also explain where those “free” online return items may actually go, and it might surprise you! And before you go, an Oklahoma teen does the unthinkable – he beats the iconic video game Tetris. All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

テトリス,オール9が並ぶスコア欄すごいですね。

NHK ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2024年1月8日分を聞きました。

Good night!