増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

第224回TOEIC L&R試験 Countdown 12

introspection [U] the process of thinking deeply about your own
thoughts and feelings to find out their real meaning
----------------------------------------------------------------
第225回TOEIC L&R試験の申込みをしました。
第224回TOEIC L&R試験の受験票が届きました。会場は千葉商科大学です。

尾道から来た弟に風邪を移されたようで,喉が痛くなってきています。orz
朝はギリギリまで寝ていました。葛根湯投入は見送りました。

杉田祐一選手,クエリー選手に簡単にやられてしまいました。
クエリー選手というと帽子を被っている印象があるので,見ていて違和感がありました。

サッカー日本代表,ハイチになんとか引き分けました。FIFAランキング
あげるという目的は達成できなかったと見ていいのでしょう。

BSフジで放送されている『サイムダン』録画鑑賞再開しました。どのように
タイムトラベラーネタを回収するのか,楽しみです。

TOEIC L&R対策

休みます。



basically [sentence adverb] used when giving the most important reason
or fact about something, or a simple explanation of something:
Basically, you just have to write what the teachers want.
Well, basically, she's just a lot of fun to work with. 

surprisingly at a time or in a way that is surprising or unexpected:
[+ adj./adv.] The test was surprisingly easy.
[sentence adverb] Surprisingly, John agreed to come.
Not surprisingly, Barbara left him when she found out about the affair.

technically according to the exact details of rules, laws etc.:
[sentence adverb] Technically, you are responsible if someone gets
injured on your property.
[+ adj./adv.] The union was then technically illegal.

apparently [sentence adverb] based on what you have heard is true,
although you are not completely sure about it:
Nelson apparently committed suicide.
Apparently, it was a really good party.

定期購読

休みます。

Quotations

We must rediscover the distinction between hope and expectation.

[Ivan Illich, 1926-2002]

このストレッチ,確かに,左肩痛に効きました。


Good bye.