増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

WWC 2023, スペインが決勝進出!etc.

FIFA WWC AUNZ 2023

準決勝第1試合,スペインvsスウェーデン戦は2-1でスペインの勝利。
後半,スペインが先制するも,スウェーデンが88分に追いつき,
延長突入かなあと思ったら,すぐに,スペインがショートコーナーから
決勝ゴールを決めました。スペインが優勝したら,グループリーグで
勝利した日本の勝ちが上がるかなあ?
明日のオーストラリアvsイングランドも楽しみですね。

本日の将棋棋戦

朝日杯一次予選,高田明浩四段は横山友紀四段に勝ち,
冨田誠也四段は出口若武六段に勝ちました。
関西対局,交通の便が大変だったのではないでしょうか。

女流王座戦本戦準決勝,西山朋佳女流三冠が上田初美女流四段に勝利。
挑戦者決定戦の相手は,加藤桃子女流四段vs渡部愛女流三段戦の勝者。

嬉野市で開催されている王位戦第4局,後手番の藤井聡太竜王名人が
32手目を封じました。直前のABEMA AIの評価は,

5五飛 50%
7九飛成 -1%
6六飛 -5%
1五飛 -6%
8八歩 -8%

「5五飛」 or 「7九飛成」の二択だけれども,
封じ手の時刻が来てもしばらく考えていたことから,
「7九飛成」かもしれないということのようです。

ATP tour

ATP 1000 Western & Southern Open, 昨日は観戦予定だった
ベレッティーニvsオジェアリアシム戦が雨のために,
開始予定時刻が2時間繰り下がったので,観戦を断念しました。
オジェアリアシム選手がフルセットで勝利していました。

ENGLISH NEWS

CNN 10

昨日から新シーズンが始まっていました。

THE RETURN OF CNN 10 | August 14, 2023
On today’s episode of CNN 10, students across the country are returning to school after summer vacation, but some are returning to a four-day school week. The schedule helps districts with budget cuts, but could it be bad for students? Then, news on why it’s so hot this summer as well as the solution for empty office buildings. All that and a dog-gone cute story about two best friends in a Minnesota animal shelter on today’s episode of CNN10.

www.youtube.com

A Devastating 'Fire Tornado' In Hawaii | August 15, 2023
On today's episode, CNN 10 is headed to Hawaii to examine the impact of devastating wildfires in the region. We'll hear from CNN's Chief Climate Correspondent who visited the historic area Lahaina, which was destroyed in the fire. Then, we'll meet one of our CNN Heroes, Osei Boateng, who is helping bring medical care to his community in Ghana.

www.youtube.com

scl.cornell.edu

NHK WORLD ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2023年8月15日分を聞きました。

STOP RUSSIAN INVASION!