増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

藤井王位が開幕三連勝で防衛に王手!etc.

本日の将棋棋戦

王位戦第2局2日目,藤井聡太竜王名人の封じ手は「同香」でした。
佐々木大地七段が大長考に沈む局面もありました。
最終盤,ABEMA AIでは完全互角の評価の局面もありましたが,
どうも佐々木大地七段はそのチャンスを逃し,その後,
藤井竜王名人に妙手が出て,この勝負を勝ちきり,
3勝0敗として,王位戦防衛に王手をかけました。

FIFA WWC AUNZ 2023

本日は日本が所属するグループCの試合があり,
日本はコスタリカに2-0で勝ち,
スペインがザンビアに5-0で勝ち,ともに2勝0敗となり,
グループリーグ突破が決まりました。
グループBは1試合,カナダがアイルランド相手に2-1で勝利。

ATP tour

錦織圭選手がATP tourに帰ってきました。
ATP250 Atlanta Open, 1回戦でトンプソン選手相手に
2セットともタイブレークをものにしての勝利でした。
北米の大会の試合をライブで観戦するのはかなり厳しいですね。

NHKラジオ講座

Enjoy Simple English(2023年7月26日)

Amazing Stories
The Horse Doctor

www.youtube.com

ニュースで学ぶ「現代英語」(2023年7月26日)

タリバン 美容院を閉鎖
TALIBAN SAY BEAUTY SALONS ARE UN-ISLAMIC

pluck verb
UK /plʌk/ US /plʌk/
pluck verb (REMOVE)
[T] to pull something, especially with a sudden movement, in order to remove it:
Caged birds sometimes pluck out their breast feathers.
He plucked the letter from/out of my hand, and ran off with it.
Do you pluck your eyebrows (= remove some of the hairs from them to give them a better shape)?

decree noun [C or U] formal
UK /dɪˈkriː/ US /dɪˈkriː/
an official statement that something must happen:
The decree stopped short of a full declaration of independence.
More than 200 people were freed by military decree.

sharia noun [U] (also shariah)
UK /ʃəˈriː.ə/ US /ʃəˈriː.ə/
the holy laws of Islam that cover all parts of a Muslim's life:
sharia law
(from Cambridge Dictionary)

ENGLISH NEWS

NHK WORLD ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2023年7月26日分を聞きました。

STOP RUSSIAN INVASION!