増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

金フレ・澄子本をやっと買いました

全豪オープンテニス,ナダルvsディミトロフ戦,凄い試合になりました。
まさか午後9時半に帰ってきてから,ライブで試合が見れるなんて,
想像していなかったので,びっくりしました。TOEIC L&R受験のご褒美が
フェデラーvsナダルの決勝戦観戦になるなんて,望外なことですわ。

冨岡龍明著『論理思考を鍛える英文ライティング』研究社,2003年からの
英借文(pp.95-96)ですわ。

One reason Japanese people have difficulty improving their writing
skills in English is that they fail to combine reading and writing
when they study English. When reading an English passage, they may
try to understand content, but they rarely attend to how the message
is conveyed. Their writing skills will surely get better if, when
reading English, they pay more attention to particular structures
and phrases for future use.

イメージ 1
三千円分のギフト券を使って買おうと思っていながら,なかなか上手い具合に本屋さんにいけずに,
ギリギリでの調達となってしまいました。私はフェデラー派です。


にゃもし