増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

TOEIC SW Countdown 16

sift also sift through to examine information, documents etc carefully
in order to find something out or decide what is important and what is not: 
Police are sifting through the evidence.
-----------------------------------------------------------------------
昨日からカウントダウンを始めていたのですが,今日,TOEIC SWテストを
申し込みました。いつもの柏会場ですわ。

全豪オープンテニス,準決勝のジョコビッチ選手vsバブリンカ選手の試合を途中から
観戦しました。第5セットはベーグルでしたが,一方的な展開ではなくて,その意味では
バブリンカ選手が可愛そうでした。

TIME誌,まだ読んでないのに,web siteで次の号の表紙を見てしまいました。orz


Enjoy Simple English (January 30, 2015)

Mark Twainの原作の音声ファイルを探したら,6時間55分のものが見つかりました。
子供用のabridged versionを読んだはずですが,原作のオチを覚えていません。

The Princess and the Pauper: Episode Four

call out to say something loudly: call sth <-> out ‘Hi there!’I called out.

come up if a problem or difficulty comes up, it appears or starts 
to affect you [syn] arise: The same problems come up every time.


にゃもし