増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

王位戦リーグ,藤本五段が豊島九段に勝利!etc.

本日の将棋棋戦

王位戦リーグ紅組,藤本渚五段が豊島将之九段に勝ち,
2勝1敗としました。負けた豊島九段は1勝2敗となりました。

NHKラジオ講座

Enjoy Simple English

Comedy Sketches
Suit Shop & A New Student

ニュースで学ぶ「現代英語」

鳥山明さん死去 世界から惜しむ声
WORLD MOURNS 'DRAGON BALL' MANGA ARTIST TORIYAMA AKIRA

Back-Translation Training
私はそれらをよく読んだものでした / 子どものときに / そしてそれはとても楽しいことでした。
I used to read them a lot / when I was a kid, / and it was a lot of fun.
●Transformation Training
私はそれらをよく読んだものでした,子どものときに,そしてそれはとても楽しいことでした。私はそれらの本をもう一度読むかもしれません,とにかく彼に敬意を表して。
I used to read them a lot when I was a kid, and it was a lot of fun. I might read the books again just in his honor.

English News

CNN 10

Colorado released wolves to balance its ecosystem. But some ranchers aren't happy | April 2, 2024
Today on CNN 10, California increases the minimum wage for its fast food workers to $20 an hour, cleanup is underway for the Francis Scott Key Bridge in Baltimore and Colorado votes to reintroduce wolves back into the state. All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

Asian View

真っ昼間にアダルトビデオを3時間も見たので,
身体の具合が悪くなってしまいました。orz

Where there is a will, there is a way.(Abraham Lincoln: 1809-1865)