増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

UEFA CL決勝Tが始める!etc.

UEFA Champions League

ノックアウトラウンドが始まりました。
午前3時過ぎまで眠れず,1st legなこともあり,
今朝は観戦せず。
PSGvsバイエルン・ミュンヘン戦,0-1でした。
途中出場のエンバペ選手,やはり違うところを見せました。
PSGがアウェイゲームで逆転できるのか,まだまだわからない
展開ですね。
ACミラントッテナム相手に1-0でした。
こちらもまだまだわからないですね。

明日早朝はプレミアリーグの大一番,
アーセナルvsマンチェスター・シティ戦を優先し,
チャンピオンリーグの試合はスルーの予定です。

ATP tour

ナンバーワンコートの第2試合,バブリンカvsガスケ戦を観戦。
ベテラン同士のなかなかいい試合でした。
バブリンカ選手がグランドスラム大会3勝の貫禄を見せて,
ストレート勝ちでした。その後,センターコート
ルネvsレスティエンヌ戦を見ました。ルネ選手がストレート勝ち。

NHKラジオ講座

ニュースで学ぶ「現代英語」(2023年2月8日分)

越冬キャベツ 掘り出し作業盛ん
HOKKAIDO TOWN BEGINS SHIPPING WINTER CABBAGES

delicacy noun
: something pleasing to eat that is considered rare or luxurious
considered caviar a delicacy
;度々ニュースに登場するのにすぐ忘れてしまいます。orz

winter verb
intransitive verb
1 : to pass the winter
winters in the Caribbean
2 : to feed or find food during the winter —used with on

swing noun
: the progression of an activity, process, or phase of existence
the work is in full swing

「わっさむ(和寒)」という地名があるんですね。
何とも言えない漢字の当て方がいいですね。

www.town.wassamu.hokkaido.jp

ENGLISH NEWS

CNN 10

A Master Painter On Full Display | February 15, 2023
Today on CNN 10, we’re sharing an update on the tragic situation in Turkey and parts of Syria where over 36,000 people have died and tens of thousands more are injured in the wake of a devastating earthquake. We’ll also travel to Amsterdam to look at a brand-new exhibit highlighting Johannes Vermeer’s work. And finally, by now you’ve probably heard who won the Superbowl is, but what about the puppy bowl! We’ll have all that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

www.rijksmuseum.nl

NHK WORLD ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2023年2月15日分を聞きました。

NHK新潟放送局の高由香梨アナが登場していました。

STOP RUSSIAN INVASION!