増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

AO 2023, ジョコビッチ,10回目の優勝!etc.

Australian Open 2023

男子シングルス決勝,ジョコビッチ選手がチチパス選手に
ストレート勝ち,オーストラリアン・オープン,10回目の優勝と
世界ランキング1位復帰を果たしました。おめでどうございます。
グランドスラム大会の優勝回数もナダル選手に並ぶ22回となりました。

そして,女子ダブルス決勝,青山修子・柴原瑛菜組,残念ながら,
第1シードのクレイチコバ・シニアコバ組相手にストレート負けでした。
午後,頭痛がひどくて,最初の3ゲームを観戦しただけでした。

王将戦第3局2日目

午前の封じ手開封と午後3時半過ぎからの終盤を視聴しました。
藤井聡太竜王五冠が危なげない指し回しで勝ち,2勝1敗としました。

ENGLISH NEWS

CNN 10

How The Challenger Explosion Changed NASA’s Future
CNN shares what happened on the tragic day the Challenger exploded, including the astronauts' last words, the reaction of people on the ground, and President Ronald Reagan's speech to a grieving nation. When CNN aired the launch of the space shuttle Challenger on January 28, 1986, no one could have known a catastrophe would unfold live on television. Watch to find out how the events of that day changed the course of human space flight.

www.youtube.com

STOP RUSSIAN INVASION!