増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

US OPEN,ベスト8出揃う!etc.

US OPEN TENNIS 2021

男子シングルス,残りの観戦予定の試合は,
(((ジョコビッチvsベレッティーニ)vsズベレフ)vsメドベージェフ)のライン。
ジョコビッチ選手の年間グランドスラム達成を見たいという
かなりバイアスのかかった状態ですね。
女子シングルスは全試合が対象かなあ。
昨日の試合は,女子シングルスのベンチッチvsシフィオンテク戦を観戦後,
ズベレフvs戦の2セットまで観戦して,寝ました。
起床後,ジョコビッチvsブルックスビー戦,アンドリスクvsサッカリ戦の2試合を 観戦。アンドリスク選手,足を痛めてしまい,最後は,残念でした。
とはいえ,サッカリ選手とブレーク合戦の激しい試合を戦い抜きました。
アンドリスク選手,足をいためやすいのは,やはりフットワークに
問題があるんじゃないかと思うところ。

ワールドカップ予選

韓国vsレバノン戦,1-0でホームの韓国の辛勝でしたが,
レバノン,頑張っていました。
ベトナムvsオーストラリア戦は,こちらもオーストラリアの辛勝(0-1)。
どちらも無観客試合でした。
日付変わって,中国vs日本戦がドーハで始まりますが,
久保建英選手,スタメンですね。
本日のアジア予選の流れからは,0-1で日本の勝利と思いたい。

権田, 室屋-冨安-吉田-長友, 遠藤-柴崎, 伊東-久保-古橋, 大迫

のならびかなあ。

『おかえりモネ』第16週第2日

菅波先生がひざまずく姿の理由が意外でした。

www.youtube.com

NHKラジオ講座

ニュースで英語術 (August 31, 2021)

米テスラ 人型ロボット開発へ
TESLA UNVEILS PLAN TO DEVELOP HUMANOID ROBOT

fleet noun [C]
UK /fliːt/ US /fliːt/
fleet noun [C] (VEHICLES)
C1 a number of buses, aircraft, etc. under the control of one person or organization:
He owns a fleet of taxis.
;こちらの意味,忘れていました。orz

repetitive adjective UK /rɪˈpet.ə.tɪv/ US /rɪˈpet̬.ə.t̬ɪv/
(also repetitious)
C1 involving doing or saying the same thing several times, especially in a way that is boring:
a repetitive job/task

profound adjective
UK /prəˈfaʊnd/ US /prəˈfaʊnd/
profound adjective (EXTREME)
C2 felt or experienced very strongly or in an extreme way:
His mother's death when he was aged six had a very profound effect on him.
The invention of the contraceptive pill brought about profound changes in the lives of women.
Those two lines of poetry express perfectly the profound sadness of loss.
My grandfather has a profound mistrust of anything new or foreign.
There was a note of profound irritation in his voice.
(from Cambridge Dictionary)

Enjoy Simple English (August 31, 2021)

Rakugo
Poison Manju 「留守番小坊主」

一休さんにでもでてきそうなエピソード(笑)。

CNN 10

September 7, 2021

Daily life under the Taliban is our first topic this Tuesday, as there is conflicting information about what the Afghan group is saying versus what it's doing.
The U.S. economy added 235,000 new jobs last month, and we're explaining why that's considered a disappointment and what is being blamed for it.
And a Chinese company claims the "world's shortest construction period" for an apartment building, but there's a caveat.

www.youtube.com

クイズで出題された問題,知りませんでした。
そういえば,杭州から西安に移動したとき,時計直さなかったことを
思い出しました。 一国一標準時というのもそれなりにメリットがありそうですし。。。
でも,北京が世界の中心で,時間はひとつなんだろうなあ。

Only 1 Time Zone in China
China uses 1 official time zone, China Standard Time (CST), which is 8 hours ahead of UTC. In China, the time zone is known as Beijing Time.

www.timeanddate.com

Good night!