増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

西岡選手,マレー選手に逆転負け!etc.

US Open Tennis

昨夜はムグルッサvs日比野菜緒戦を見て,
寝てしまいました。日比野選手,第1セット,4-1の入りで,
このセット取れるかなあと思っていたら,5ゲーム連続で
ムグルッサ選手が取り,結局,ストレート負けでした。
朝起きて,マレーvs西岡戦のスコアを確認したら,
まだ,プレイ中だったので,慌てて,TVをつけて,
第5セットを見守りましたが,セット終盤で突き放されました。
先にサービスブレークしていただけに,残念,しかも,
そもそも2セットアップから2セットタイブレークを戦っての
最終セット,本当に残念です。終わってみれば,
ただの1回戦負けですから。ほんと,悔しいなあ。

本日の将棋棋戦

順位戦A級,羽生善治九段vs糸谷哲郎八段の対局,
今年5月21日に王座戦で羽生九段が飯島栄治七段に負けた前例に
ほぼ沿ったスタートだったようです。
終盤,出入りの激しい将棋となりましたが,糸谷八段が勝ち,
2勝1敗,敗れた羽生九段は1勝2敗となりました。

NHKラジオ講座

世界に発信!ニュースで英語術 #98

藤井棋聖 “二冠”に
FUJII BECOMES YOUNGEST TO HOLD 2 SHOGI TITLES

sensation noun
sen·​sa·​tion | \ sen-ˈsā-shən , sən- \
especially : one (such as a person) in some respect exceptional or outstanding
the rookie hitting sensation of the American League
(from Merriam-Webster)

overwhelm verb UK /ˌəʊ.vəˈwelm/ US /ˌoʊ.vɚˈwelm/
overwhelm verb (EMOTION)
C1 [T usually passive]
to cause someone to feel sudden strong emotion:
They were overwhelmed with/by grief when their baby died.
I was overwhelmed by all the flowers and letters of support I received.

gun for something — phrasal verb
(TRY TO WIN) to make a great effort to win or obtain something:
Irwin is gunning for his third straight championship.

humble adjective UK /ˈhʌm.bəl/ US /ˈhʌm.bəl/
C2 not proud or not believing that you are important:
He's very humble about his success.
(from Cambridge Dictionary)

I bought useless things.