増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

『過激派オペラ』上映まであと11日

tall order something that is very difficult to do 
Getting the project done on schedule is going to be a tall order.
That's a tall order to fill.
----------------------------------------------------------------
土曜日は予想外の晴れでしたが,残りの2日間は天気に恵まれず。
今週は洗濯物に苦労しそうですわ。

TOEFL ITP対策

休みます。

ライティング

休みます。

Enjoy Simple English (September 19, 2016)

Short Stories: Mother's Advice

incense a substance that is used often in religious ceremonies 
to produce a strong and pleasant smell when it is burned

moor to tie a boat so that it stays in the same place:
We moored further up the river.
We moored the boat to a large tree root.

少しだけTIME誌を読む

The Brief THE RISK REPORT (September 26, 2016)

A coming reckoning with North Korea

イメージ 1
金曜日にTSUTAYAに誕生月の旧作1本無料のクーポンを使いに行ったら,ドラマW石持浅海原作ものが
108円で在庫処分セールだったので,買ってしまいました。本日慌てて,2本とも見ました。
『彼女が追ってくる』は飛ばして,『わたしたちが少女と呼ばれていた頃』を若手美人女優を揃えて,
是非,ドラマ化して欲しいところ。増田有華さんを含めて,『リミット』に出ていた女優さんでもいいですよ(笑)。


にゃもし