増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

アルカラス選手,大会二連覇!etc.

Pro Tennis Tour

ATP1000インディアンウェルズ,シングルス決勝は昨年と同カード,
アルカラス選手がメドベージェフ選手にストレート勝ちで,
タイトル防衛に成功しました。
WTA1000インディアンウェルズ,シングルス決勝は
シフィオンテクがサッカリ選手相手にストレート勝ち。
WTA1000マイアミ,日本人選手が予選に登場しました。
予選第5シードだった日比野菜緒選手はフルセットの末に敗退。
本玉真唯選手,小池愛菜選手,石井さやか選手も残念ながら,
敗退してしまいました。

本日の将棋棋戦

女流順位戦D級の対局が行われました。
3勝0敗の女流棋士の対局が配信されましたが,
長谷川優貴女流二段(16)以外は相次いで負けてしまいました。

English News

CNN 10

Put your phones away, a private boarding school bans the use of smartphones | March 18, 2024
Today on CNN 10, we breakdown President Joe Biden’s third State of the Union speech as he faces reelection in November. Biden spoke on issues relating to the economy, democracy here in the US and overseas, and criticized former President Donald Trump without using his name. Then, we head to London, where a small team of clockmakers have the responsibility of adjusting 2,000 clocks at the Palace of Westminster for when both Daylight Saving Time begins and ends. And before you go, we show you footage of a gray whale spotted in the Atlantic Ocean, an animal that hasn't been seen in that part of the world in 200 years! All that and more on this episode of CNN 10.

www.youtube.com

Once you bring life into the world, you must protect it. We must protect it by changing the world.
Elie Wiesel (1928-2016)