増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

ATP1000 Paris, 西岡選手,敗退!etc.

ATP tour

Masters1000パリ,西岡良仁選手,2回戦,残念ながら,ルブレフ選手相手に,
ストレート負けでした。午前4時に起きたときには,まだ,2つ前の試合,
モンフィスvsセルンドロ戦の最終セットが行われており,四面楚歌の中,
セルンドロ選手が最後の6ゲーム中5ゲームをとっての逆転勝ちでした。
この試合の後,仮眠を取ったら,その間に第2シードのアルカラス選手が
ストレート負けで,2回戦敗退となっていました。勝ったサフィウリン選手,
予選上がりですが,予選第1シードでしたので,ストレートイン一歩手前ですね。
アメリカのフリッツ選手は怪我のために,危険となり,ATP Finalsへの
道が絶たれることとなりました。

本日は第3シードのメドベージェフ選手が最終セットタイブレークまでもつれるも
ディミトロフ選手に負けてしまいました。
本日はこれから始まるセンターコート,チチパスvsオジェアリアシム戦を
観戦してから,寝ます。

本日の将棋棋戦

竜王戦2組昇級者決定戦,斎藤慎太郎八段が佐々木勇気八段に勝ち,
竜王戦1組への昇級を決めました。おめでとうございます。
竜王戦5組昇級者決定戦,杉本和陽五段が阪口悟六段に勝ち,
竜王戦4組への昇級を決めました。おめでとうございます。

棋聖戦一次予選,本田奎六段が勝又清和七段に勝ち,
二次予選へ。次局は増田康宏七段戦です。
チーム永瀬チームメイト対決ですね。
棋聖戦二次予選,飯島栄治八段が及川拓馬七段に勝ち,
次局は松尾歩八段との対局です。
「凄十」CM解禁後の対局を白星で飾りました。
おめでとうございます。

NHKラジオ講座

ニュースで学ぶ「現代英語」(2023年11月1日)

寺と一体化したホテル 開業前に公開
A PEACEFUL STAY: THE HOTEL THAT HOUSES A TEMPLE

serenity noun [U]
UK /səˈren.ə.ti/ US /səˈren.ə.t̬i/
C2 the quality of being peaceful and calm:
I admired her serenity in the midst of so much chaos.
The hotel offers a tranquil haven of peace and serenity, away from the bustle of the city.

house verb [T]
UK /haʊz/ US /haʊz/
C2 to give a person or animal a place to live, or to provide space for something:
It will be difficult to house all the refugees.
The museum houses the biggest collection of antique toys in Europe.
(from Cambridge Dictionary)

www.youtube.com

ENGLISH NEWS

CNN 10

President Biden puts guardrails on artificial intelligence | November 1, 2023
Today on CNN10, we head to Venezuela to find out why millions of its residents are leaving the country and heading north. Then, President Biden signs an executive order in an attempt to monitor and regulate artificial intelligence. Finally, a wily coyote has airport security running in circles in Los Angeles.

www.youtube.com

www.whitehouse.gov

NHK ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2023年11月1日分を聞きました。

STOP RUSSIAN INVASION!