増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

Countdown TOEIC L&R 第212回公開 12 IP 11

suspend to stop (something) for a usually short period of time
The city suspended bus service during the storm.
The company was forced to suspend operations.
----------------------------------------------------------------
第222回TOEIC L&Rテストの受験票が届きました。またもや会場は,
東京聖栄大学ですわ。完全に千葉都民受験者として固定化されつつあります。

早朝まで,ウィンブルドンミュラーvsナダル戦を観戦しました。
ラオニッチvsズベレフ戦もなかなかの好試合でした。ズベレフ選手は
第4セット,タイブレークには持ち込みたかったところでした。
女子のハレプvsアザレンカ戦も最後はスコアが開いてしまいましたが,
なかなかの好勝負でした。
本日は男子の残り試合,ジョコビッチ選手が勝ちましたが,首から肩にかけて,
痛そうだったのですが,明日のベルディヒ戦,頑張って欲しいところですわ。
雨が止んだようで,しっかりスケジュールが消化されるといいのですが。。。

Fire TV Stickは午前中に届きまして,昼食を挟んで,色々いじっていたら,
あっと言う間に,午後4時過ぎになっていました。orz
USA TODAY SPORTSがうちの環境では駄目ですわ。orz

TOEIC L&R対策

休みます。気分転換に,評判が悪いTOEIC S&Wテストの公式ガイドを再読しました。
こんなこと書いてあったんだといかに昔,適当に読んでいたのかを認識させられました。


Enjoy Simple English

Folklore and Fairy Tales: The Parrot and the Oilman

poor always used before a noun - used to refer to someone or something
in a way that shows sympathy
The poor kitten hurt its paw.
Leave the poor guy alone.
You're all by yourself, you poor thing.
Poor John has been sick for days.

以下のように,オチが補完されている場合があるようですわ。

One day the parrot saw a bald-headed man passing the shop, 
and recovering its speech, it cried out, “Pray, whose oil-jar did you upset?” 
The passers-by smiled at the parrot's mistake in confounding baldness 
with age with the loss of its own feathers due to a blow.

 

popular liked or enjoyed by many people
- often + with or among
The bar is popular with college students.
This TV show is especially popular among women.

public able to be used by anyone : open or available to
people in general rather than to just a few people
The government has allowed public access to the documents.
They decided on a nearby restaurant as a convenient public
place to meet.
the public the people of a country, state, etc.
(US) The public is angry with the President. 
=(Brit) The public are angry with the President.
The beach is open to the public. 

private for the use of a single person or group : belonging to one person
or group : not public  a private beach/club/property
He returned to the country on his private [=personal] jet.

upcoming usually used before a noun : happening or appearing  soon
the upcoming [=approaching] election/holiday  
the symphony's upcoming season
Upcoming events are posted on our Web site.

定期購読

休みます。

Quotations

From being a patriotic myth, the Russian people have become a awful reality.

[Leon Trotsky, 1874-1940, History of the Russian Revolution]


I look forward to our next meeting.