増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

TOEIC L&R 試験前日 TOEFL ITP 1週間前

organic happening or developing in a slow and natural way
The company has gone through a period of steady organic growth
in recent years.
go through to experience (something)
He's going through a painful divorce.
I understand what you're going through.
In order to learn the job well, you have to go through several
months of training.
The book has already gone through four editions. [=the publishers
have already released four editions of the book]
----------------------------------------------------------------
朝調子が悪く,安静モード。低血圧なのか,貧血なのか,とりあえず,
きちんと血圧を測るようにします。鉄のサプリは昨日から飲み始めました。

午前10時前に少し調子が良くなったので,NHK-BSを見ると,ちょうど,試合開始で,
そのまま,ヤンキースvsレンジャーズ戦を観戦してしまいました。気休めですが,
副音声を流しました。ピンチをダブルプレイで切り抜けた際の田中投手の描写に,
pumped upが使われていました。

pump (someone) up or pump up (someone) 
to fill (someone) with excitement or enthusiasm
The coach made a speech to try and pump up his players.
The team was (all) pumped up for the game. 

日本人投手対決ということで,必ずしも今シーズン本調子とはいえない両投手でしたが,
両者のプライドをかけた素晴らしい投手戦でした。

先月もサッカー観戦したので,験を担ぐ意味で,FIFAコンフェデレーションズカップ
メキシコvsロシア戦を観戦予定ですわ。
リーガ・エスパニョーラの昇格プレーオフ入替戦,柴崎選手の活躍も見たいけど,
そちらは流石に諦めますわ。(後半の後半だけ,観戦しましたが,ヘタフェが勝ちました。)

TOEFL ITP対策

休みます。

TOEIC L&R対策

少しだけ問題演習しました。orz

Part 2

30/30, 28/30, 28/30, 25/30

Part 5

40/40, 40/40


高校生から始める「現代英語」

L.11 Earth's Oxygen May Be Traveling to the Moon Part 1

ちょうど昼食を取り終わった時刻が12:40前だったので,今週分を生で聞きました。
見出しの動詞にtravelが使われているところが面白いかなあと思いました。


にゃもし