増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

Countdown TOEIC IP 6 TOEIC L&R 7

allergy If you have a particular allergy, you become ill or get a rash 
when you eat, smell, or touch something that does not normally make people ill.
Food allergies can result in an enormous variety of different symptoms.
----------------------------------------------------------------
クラシコ,前半部分を寝過ごしてしまい,後半のみの観戦でした。バルサ
逃げ切るかと思いましたが,レアル・マドリーが追いつきました。
また,J-SPORTSが無料放送だったので,マンチェスター・シティvsチェルシー戦を
見ました。チェルシーの素晴らしいカウンターが決まりました。こちらは,最後,
後味が悪い終わり方だったのが残念だったですわ。

乾選手スタメンのようなので,午前0時15分から,エイバルの試合を見る予定です。

天気がよく,洗濯できたのが助かりました。

ハウスダストアレルギーのような症状が出ています。家の中でもマスク着用ですわ。orz

今日のNPR Weekend Edition,珍しく,Ailsa Changという女性が担当しています。

TOEIC対策

休みます。

実践ビジネス英語(November 9, 2016)

Embracing Sustainability (4)

commendable If you describe someone's behavior as commendable, 
you approve of it or are praising it.
He has acted with commendable speed.

sting If you feel a sting, you feel a sharp pain in your skin or other
part of your body.
This won't hurt - you will just feel a little sting.

resist If you resist doing something, or resist the temptation to do it,
you stop yourself from doing it although you would like to do it.
Congress should resist the temptation to try quick economic fixes.

linen Linen is tablecloths, sheets, pillowcases, and similar things made of
cloth that are used in the home.

have a bee in one's bonnet to keep talking about something again and again 
because you think it is important, especially something that other people do not 
think is important (often + about
She's got a real bee in her bonnet about people keeping their dogs 
under control.

NHKでも放映された「ハチが消えつつある理由」

12月中に3.5レッスンやらねばならないで,TOEIC受験明けにスパートをかけます。

少しだけTIME誌を読む

From the Editor (December 12, 2016)


The Brief WORLD (December 12, 2016)

Burma's oppressed Muslims at crisis point

イメージ 1
先日,韓国人の知り合いにいただいたチラシがあったことを思い出したので,ポスターと写しました。
浄土宗の団体が共催しており,増上寺にて開催されているようです。


にゃもし