増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

TOEIC SW Countdown 18

dissent to say that you disagree with an official decision or accepted opinion:
[+from] Few historians would dissent from this view.
-----------------------------------------------------------------------
朝,3時過ぎに目が覚めて,いい感じだったのですが,コードSUB-002がでて,
サッカーの試合をみることはできませんでした。ふて寝(二度寝)してしまいました。
さきほどやっと視聴できるようになりました。

Enjoy Simple English (April 2, 2014)

ラジオ録音,最初の“Once upon a time”部分まで録音できていませんでした。
ナビゲーターの中島亜梨沙さんもおっしゃっていましたが,私も,坂田金時のことは
すっかり忘れていました。このレベルの英文でもサクサクと書くのはできないと思われ,
力不足を感じますわ。

“Kintaro”

ラジオ英会話 (April 2, 2014) 

whereabouts adv spoken used to ask in what general area something or 
someone is: Whereabouts do you live?

pass sth <-> up to not make use of a chance to do something:
pass up a chance/opportunity/offer I don't think you should pass up the
opportunity to go to university.

You lucky duck!
Lucky duck is a saying meaning someone has good fortune.(某blogより)

TOEIC SW対策,ベルカンプ本は今日も休みます。


にゃもし