増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

TOEIC Countdown IP 4 SP 12

heedless not giving attention to a risk or difficulty
Heedless of the hurricane warnings, they took the small boat out
into open water.
-----------------------------------------------------------------------
4月のTOEIC公開テストの申込をしました。昨年の4月は受験しなかったので,
割引なしで,5,725円がエラく高く感じました。

増田有華さん,日テレ登場ということで,録画予約しました。

TOEIC LR対策

『英語教材完全ガイド』が公式問題集2,イチ押しだったので,やってみましたが,
花粉症の症状と肩の張りからくる集中力のなさも加わり,デキはいまひとつ。orz

イメージ 1
イメージ 2


TIME誌を少しだけ読む

定期購読しているなら,紙媒体だけではなくて,iPad版も是非利用して欲しいですわ。

The Culture The Movie The Oscar Mire (March 9, 2015)
Bonus Digital Contentで,The Imitation Game: Why it didn't stick to historyという
ビデオを見ることができます。チューリングを映画用にかなりアレンジしているんでしょうか?


ラジオ英会話 (March 3, 2015)

After Retirement

aim to plan for a specific purpose;intend
The measures are aimed at preserving family life.

dash to hit with great force, esp. causing damage
Hopes of an economic recovery have been dashed (= destroyed) 
by the latest unemployment statistics.

Enjoy Simple English (March 3, 2015)

True Story: One Cup at a Time




にゃもし