増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

里見香奈女流四冠,七冠の可能性残す!

本日は将棋で好カードが目白押しでした。
西山朋佳女王が防衛に王手をかけていたマイナビ女子オープン
里見女流四冠が星一つ返しました。里見女流四冠は今週,ヒューリック杯清麗戦で,
渡部愛女流王位と4勝1敗同士のサドンデス対局を迎えます。
現在進行中の女流王位戦は1勝1敗ですが,清麗戦はどのような決着を
見るのでしょうか?
王位戦羽生善治九段が千田翔太七段を四間飛車で下しました。
ヒューリック杯棋聖戦,増田康宏六段が佐々木勇気七段に勝ちました。
竜王戦1組,渡辺明二冠が木村一基九段を下しました。

テニスはマドリッドに続くATP/WTA共催のローマが開幕しました。
ATPのゴファンvsバブリンカ戦を途中から観戦して,終了後,
シュワルツマンvs西岡戦に切り替えました。西岡選手,ストレート負けでした。
ローマのコートは,マドリッドほど,球速が速くないので,ここが,
本当のローランギャロスの前哨戦といっていいでしょう。

新しいNHK講座

Enjoy Simple English

Wisdom for the West

Belling the Cat

It is one thing to say that something should be done, 
but quite a different matter to do it.

There lived many mice in a grocer's shop. They ate plenty of grains and the grocer suffered 
heavy loss. So, he brought a fat cat to catch the mice. The mice were worried. 
They held a meeting to drive away the cat. A smart-looking mouse suggested that 
the cat moved softly and swiftly. They decided to tie a bell round its neck. 
So that when the cat moves, the mice would become aware of the cat. 
All the mice agreed to this decision. 
The old mouse said, “Can you tell me who is to bell the cat?” 
There was no reply. Their decision is not yet executed. 


有言実行

Talk the talk, walk the walk (Walk the talk).

to back up one's boastful talk with meaningful actions.


古いNHK講座

杉田聡のグローバル時代の英語』NHK出版,2011年。

Lesson 7 Consumer Satisfaction 2

スピーキング

内藤由美子著『最強の英語力』新星出版社,2018年,Kindle版。

Chapter 2 Lesson 26 Social Networking Use by Elderly People

定期購読

TIME May 20, 2019

Time Off Books
FICTION
The nightmare of a shared dream

この記事のキャプションおよび本の表紙は,Philip K. Dickぼいですね(笑)。

イメージ 1

Good night!