増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

第229回TOEIC L&R TESTまであと8日

lull [C] a short period of time when there is less activity or
less noise than usual
----------------------------------------------------------------
昨日はお通夜に出席して,高齢者の方々にビールを勧められて,かなり飲む感じに
なってしまいました。帰宅後すぐに麦茶の飲んで,少し横になった後に,
『ミッドナイト・ジャーナル』を見ました。なかなか良かったですわ。
ブックオフで原作をチェックして,読んでみたくなりました。
まだ,上戸彩さんに対するアレルギー的なものが自分の中にあることを認識しましたが,
上戸さんの演技が悪かったという意味ではありません。

Miami Open, いよいよ決勝を残すのみとなりました。
WTAの方は昨年の全米女王対全仏女王,ATPの方はイスナーvsズベレフ戦となりました。
イスナー選手が割とあっさりデルポトロ選手に勝ったのには驚きました。
昨年のパリでソック選手が優勝しているから,今回は同じアメリカ勢のイスナー選手推し。
女子の方は初顔合わせのようですが,私の推しは全仏女王!
両試合とも午前2時から試合開始が少し観戦には辛いところ。
テニス2試合を観戦するとサッカー観戦はアーセナルの試合以外は厳しいですわ。

TBSラジオ宇多丸さんが夕方帯番組へ移行ということで,『タマフル』,
本日で終了ということで,番組終了まで聞いて,仮眠して,テニス観戦に備えます。


高校生からはじめる「現代英語」

Lesson 44 Oldest Trace of Life Part 1

年度最後のレッスンですね。高校生の時に学んだオパーリンで知識のアップデートが
終わっています(笑)。

life form [C] a ling thing as a plant or animal

nearly almost, but not completely or exactly:
He's nearly six feet tall.
Oh, my goodness, it's nearly 12:30.
I nearly died from food poisoning.

Amount is usually used with uncountable nouns, and some people
think this is the only correct use: a large amount of money/food/
electricity/hard work (Note that you do not usually a high or
big amount.)
[from Longmann Advanced American Dictionary]

Amount is used to talk about how much there is of something:
There is only a small amount of water in the glass.
[from Collins Cobuild Advanced Dictionary of American English]

Amount is chiefly used with noncount nouns, 
He lost a large amount of money.
They provided only a small amount of information.
It is also sometimes used with plural count nouns, but this use
is often criticized as an error.
[from Merriam-Webster's Advanced Learner's English Dictionary]

TOEIC L&R対策

休みます。

定期講読

TIME April 2, 2018

Deloitte CEO Cathy Engelbert is the first female chief of
a Big Four financial services firm

Quotations

Nothing to excess.

[Plato's Protagoras]


Good bye!