増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

第183回 TOEIC Count Down 32

relapse to start to behave badly again:
[+into] Martin soon relapsed into his old ways.
-----------------------------------------------------------------------
朝,WOWOWAFN-TokyoをBGMに,久しぶりにフェデラーの試合を見ました。
もう第7シードだもんなあ。オープン化後の優勝回数単独1位はかなり難しいよなあ。

石持浅海さんの『わたしたちが少女と呼ばれていた頃』を読んだら,(物語内時間の)時系列的に
後の『扉は閉ざされたまま』を再び読みたくなって,我慢できず,英語学習を放棄し,なんとか読了。
しかし,追加部分がある文庫版が見つからず,不完全体の新書版の方を読むはめに。
WOWOWのTVドラマでは原作と内容がかなり変更されていたのですが,碓氷優佳役を
『扉は閉ざされたまま』では黒木メイサさん,『君の望む死に方』では松下奈緒さんが演じていました。
ドラマ版の結末では,仕方ないけど,『わたしたちが少女と呼ばれていた頃』が生きてこないんだよね。
しかし,これじゃ,完全にWOWOWステマですわ。

明日から,TOEICのリスニング演習再開します。

英語5分間トレーニン(2009年8月28日分英会話力強化ウィーク Day 5)

A: Have you been smoking?
B: Not at all. You know I don't smoke.
A: Your clothes reek of cigarette smoke.
B: I was in a smoky bar, talking with my boss.

reek to have a strong bad smell [syn] stink:
This room absolutely reeks. [+of] He reeked of sweet.
reek of sth to seem very clear to have a particular quality or be connected 
with something bad: The whole business reeks of dishonesty.

A: How do you like this song?
B: Well, I'm not much into music.
A: You don't have to be. Just listen.
B: It sounds like any other pop song to me.

A: Thanks so much for giving a wonderful party.
B: I'm the one who should be giving thanks.
A: Everyone had a great time.
B: Come again next time.


にゃもし