増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

AO 2023, ナダル敗退!etc.

Australian Open 2023

男子2回戦,マクドナルド選手がナダル選手を3-0で破りました。
ナダル選手,途中,股関節を痛めたようでしたが,最後まで
プレーしましたね。
西岡良仁選手はストレート勝ちで,次戦はマクドナルド選手相手。
ダニエル太郎選手,綿貫陽介選手はシード選手相手に
ストレート負けでした。

本日の将棋棋戦

叡王戦本戦トーナメント,佐藤康光九段vs服部慎一郎五段戦は,
服部五段が勝ちました。次局は本田奎五段との対局となります。

棋聖戦二次予選決勝,藤井猛九段が屋敷伸之九段に勝ち,
決勝トーナメント進出を決めました。

女流王位戦挑戦者決定リーグ白組,加藤桃子女流三段が
清水市代女流七段に勝ち,2勝0敗としました。
負けた清水女流七段は1勝1敗となりました。

順位戦A級,藤井聡太竜王豊島将之九段に勝ち,6勝1敗。
負けた豊島九段は4勝3敗となりました。

ENGLISH NEWS

CNN 10

Where Are The Jobs? | January 18, 2023
Rising inflation, higher interest rates, and potential recession have many concerned about the economy. But today, we're also looking at the job market which continues to show signs of strength. Next, we'll go behind-the-scenes and look into health and safety measures that recently saved an NFL player's life. And then, we'll freeze out as we head to the coldest city on the planet and hear from people living in conditions 50 degrees below zero.

www.youtube.com

ヤクーツクといえば,最寒の地。意外に眉毛が凍らないんだなあ。
ダイヤモンドが採れるんだなあ。

NHK WORLD ASIAN VIEW

www3.nhk.or.jp

2023年1月18日分を聞きました。

STOP RUSSIAN INVASION!