増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

NHKスペシャル未解決事件File.09第1部を見ました!etc.

未解決事件 File.09 第1部

File.08 JFK暗殺が今一つだったので,少し不安だったのですが,
第1部ドラマ『松本清張と「小説帝銀事件」』なかなかおもしろかったです。
明日の第2部ドキュメンタリーが楽しみですね。

NHKラジオ講座

ニュースで学ぶ「現代英語」(2022年12月29日分)

日本とベトナム オペラを共同制作へ
OPERA MARKS 50 YEARS OF JAPAN, VIETNAM DIPLOMATIC TIES

involve verb [T not continuous]
UK /ɪnˈvɒlv/ US /ɪnˈvɑːlv/
involve verb [T] (INCLUDE)
to include someone or something in an activity:
The accident involved two cars and a truck.
The operation involves inserting a small tube into the heart.

standing adjective [before noun]
UK /ˈstæn.dɪŋ/ US /ˈstæn.dɪŋ/
permanent, rather than formed or created when necessary:
a standing committee
You know you have a standing invitation to come and stay anytime you're in town.
(from Cambridge Dictionary)

ENGLISH NEWS

NHK WORLD ASIAN VIEW

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/radio/asianview/

2022年12月29日分を聞きました。

武士の情けで広島サミットを花道に退任してほしいと思う今日このごろ。

STOP RUSSIAN INVASION!