増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

舞台鑑賞に中野へ行きます!2日目etc.

実は素晴らしい家族ということを知ってほしい

昨晩は再演初日を見てきました。
最前列でしたが,左右を女性二名に囲まれる展開で,
かしこまって,鑑賞していました。折りたたみ椅子。
休憩なし,1時間50分。
以前,博品館劇場で鑑賞した『僕はまだ死んでいない』に近い
シチュエーション(こちらはすでになくなった時間がほとんどですが)に,
ある事件をきっかけに,ばらばらになってしまった
家族の問題を扱っていました。

本日は昼・夜なので,間の時間,ガストで過ごす予定ですが,
中野の店舗,どんなかんじなのかなあ。
帰りは昨夜と同じじかんたいになるわけですが,意外に,
乗り継ぎに無駄がなくて,1時間半で帰宅できるのはありがたいところ。

nanapro.tokyo

カラバオカップ

DAZNの契約をしていないので,Youtubeの動画で美味しいところだけ。
リーグカップ3回戦,ブライトンvsアーセナル戦は,
途中出場の三笘薫選手の逆転弾で,ブライトンが2-1で勝利。
ゴール後,日の丸を振っていたファンのところへ行きましたね。
ブライトンがベスト16入り。アーセナルの国内3冠の夢は潰えました。

ENGLISH NEWS

CNN 10

Science Up High And Down Below | November 10, 2022
Election day is over but key races remain uncalled in the U.S. midterm elections. In the U.S. Senate, the balance of power rests in the hands of a few swing states. And in the U.S. House of Representatives, projections show Democrats losing seats, but Republicans may still take control. Next, we're breaking down the total lunar eclipse that happened this week, because the next one won't happen until March 14th, 2025. So be sure to mark your calendars!

www.youtube.com

umbra noun [C or U] PHYSICS specialized 「本影」 UK /ˈʌm.brə/ US /ˈʌm.brə/
plural umbras or or umbrae
the dark inner part of a shadow in which all light is blocked, used especially about a shadow made during an eclipse
Compare penumbra
penumbra noun [C or U] PHYSICS specialized 「半影」
UK /pɪˈnʌm.brə/ US /pɪˈnʌm.brə/
a part of a shadow in which only some of the light is blocked, used especially about a shadow made during an eclipse:
In a lunar eclipse, the outer shadow or penumbra is a zone where Earth blocks a portion of the sun's rays.
(from Cambridge Dictionary)

www.youtube.com

英語名"Luna lionfish"なので,皆既月食に合わせて,紹介したのかなあ?

NHK WORLD "ASIAN VIEW"

www3.nhk.or.jp

2022年11月3日分を聞きました。

STOP INVASION!