増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

藤井竜王五冠がAMDのCM出演!etc.

AMD

藤井聡太竜王五冠の日本AMDとの広告契約が発表されました。

fujiisota.amd-heroes.jp

UEFA Champions League

01:45キックオフのフランクフルトvsスポルティング戦を見ました。
スポルティングの守田英正選手が前半早々にイエローカードをもらって,
まずいかなあと思っていたら,後半の普通にプレイして,2点に絡む活躍。
スポルティングが0-3と快勝しました。
04:00キックオフの試合は観戦せず。
リヴァプールがいくらナポリ相手とはいえ,予想外の大敗でしたね。

US OPEN TENNIS 2022

男子シングルス準々決勝のアルカラスvsシンネル戦,
終了時刻の記録を更新したようです。
シンネル選手が第4セットでマッチポイントを握り,
そのまま,3-1で勝つ感じだったのですが,
そこから,アルカラス選手が粘り,そして,
3-2での逆転勝利となりました。
ルード選手が準優勝でランキングナンバーワンの可能性が
ひとまず,なくなりました。

もう一つのシングルス準決勝の組み合わせは,

シフィオンテク(1)vsサバレンカ(6)

アルカラス(3)vsティアフォー(22)

となりました。

CNN 10

再開前の週ということで,今週はないのかなあ?

NHKラジオ講座

エンジョイ・シンプル・イングリッシュ

Folklore and Fairy Tales
Why the Sun and Moon Live in the Sky ~Folklore from Nigeria~

www.youtube.com

ニュースで学ぶ「現代英語」

共和党チェイニー議員 予備選で敗北
TRUMP CRITIC LOSES REPUBLICAN PRIMARY

machine noun [C]
UK /məˈʃiːn/ US /məˈʃiːn/
machine noun [C] (GROUP OF PEOPLE)
a group of people who control and organize something:
Churchill's war machine
The party machine has swung into action with its preparation for the election.
It's now up to the government's propaganda machine to restore the leader's image.

unravel verb
UK /ʌnˈræv.əl/ US ʌnˈræv.əl/ -ll- or US usually -l-
unravel verb (PROCESS)
[I, T usually passive] If a process or achievement that was slow and complicated unravels or is unravelled, it is destroyed:
As talks between the leaders broke down, several months of careful diplomacy were unravelled.

back verb
UK /bæk/ US /bæk/
back verb (SUPPORT) C2 [T] to give support to someone or something with money or words:
The management has refused to back our proposals.

Her defeat in a primary election / exposed the degree / to which Trump still controls the Republican machine.
Her defeat in a primary election showed that Trump still controls the Republican machine to a certain degree.

STOP INVASION!