増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

順位戦B級1組2回戦!etc.

順位戦B級1組2回戦

ABEMAでは,屋敷伸之九段vs久保利明九段戦
Youtube朝日新聞社による配信では,
羽生善治九段vs佐々木勇気七段戦が中継されました。

まず,中村太地七段が丸山忠久九段との早稲田対決を制して,
2勝0敗としました。丸山九段は1勝1敗となりました。

ABEMAでの屋敷九段vs久保九段戦は久保九段が勝ちました。
久保九段は1勝0敗,屋敷九段は1勝1敗となりました。

山﨑隆之八段vs近藤誠也七段戦は山﨑八段が勝ちました。
山﨑八段は1勝1敗,近藤七段は0勝2敗となりました。

郷田真隆九段vs三浦弘行九段戦は三浦九段の勝ち。
両者とも,1勝1敗となりました。

横山泰明七段vs千田翔太七段戦は千田七段の勝ち,
千田七段は1勝1敗,横山七段は0勝2敗です。

そして,ラスト,羽生九段vs佐々木七段戦は,
羽生九段が勝ち,2勝0敗,佐々木七段は0勝2敗となりました。

棋士の皆さん,お疲れ様でした。

CNN 10

Elina Svitolina is on a 'mission' to help war-torn Ukraine

This month, Ukrainian tennis player Elina Svitolina became an ambassador of UNITED24. Ukrainian President Volodymyr Zelensky launched U24 in the wake of the Russian invasion. The foundation is the main avenue for collecting charitable donations in support of Ukraine's defense.

www.youtube.com

u24.gov.ua

NHKラジオ講座

エンジョイ・シンプル・イングリッシュ

Folklore and Fairy Tales
The Three Dolls ~Folklore from India~

bow verb [I or T]
UK /baʊ/ US /baʊ/
to bend your head or body forward, especially as a way of showing someone respect or expressing thanks to people who have watched you perform:
They bowed to the Queen.
We bowed our heads in prayer.
He bowed down (= very low) before (= in front of) the king and begged for mercy.
Compare curtsy verb
curtsy verb [I] (also curtsey)
UK /ˈkɜːt.si/ US /ˈkɝːt.si/
When a girl or woman curtsies, she bends quickly at the knees, with one foot in front of the other, often while holding her skirt, especially to show respect:
She curtsied to the Queen.

www.youtube.com

Tenali Ramanの話はいっぱいあるんだなあ。
この「三体の人形」はなかなか洒落た落ちですね。

Wimbledon 2022

当初,女子シングルス準決勝は観戦予定ではなかったのですが,
将棋の順位戦とパラレルで見ることにしました。
第1試合,ジャバー選手が勝ち,決勝進出を決めました。
決勝の相手は,リバキナ選手,ハレプ選手,どっちだ?

STOP INVASION!