増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

節電対策としてランタンを購入!etc.

ソーラー発電ランタン

ソーラ発電&USBによる給電による充電+乾電池で利用できるランタンを買いました。
2個のうち,片方は少し暗いようです。 夕食をキャンプ気分でとりました。
ついでに,LED電球は9wのものから,7wの物に切り換えました。

叡王戦段位別予選

ABEMAで配信のあった2局,振り駒を含めた最初と90分ぐらい立った局面から
観戦しました。三枚堂達也七段が川上猛七段に勝ち,
佐藤康光九段が木村一基九段に勝ちました。

CNN 10

Nicola Spirig: Greatest female triathlete reflects on career after announcing retirement

Nicola Spirig recently became the second woman to finish a sub-eight-hour full distance triathlon, at the Pho3nix Foundation's Sub8 event in Germany. With retirement on the horizon, the 2012 Olympic champion talks to CNN about what's next.

www.youtube.com

How an act of kindness became a world record

Texas resident Chris Penny found a couple of painted rocks on the trail and decided to make the Parr Park in his city of Grapevine a Guinness record destination for people from around the world.

www.youtube.com

NHKラジオ講座

エンジョイ・シンプル・イングリッシュ

The Amazing Sherlock Holmes
The Mazarin Stone ~Part Two~

6月号分が終了し,来週から7月号分に入ります。

ニュースで学ぶ「現代英語」

夏の風物詩 多くの地域で3年ぶり復活
MANY JAPANESE FESTIVALS, FIREWORK DISPLAYS TO RETURN

hiatus noun [C usually singular] formal
UK /haɪˈeɪ.təs/ US /haɪˈeɪ.t̬əs/
a short pause in which nothing happens or is said, or a space where something is missing:
The company expects to resume production of the vehicle again after a two-month hiatus.

Many of Japan's traditional events / that bring color to long, hot summer days / are coming back.

動画鑑賞しかできませんが,ありがたいことです。

来週は再放送週間ですので,この番組の学習は休みます。

Wimbledon 2022

昨夜は女子シングルス中心で視聴しました。
リバキナvsアンドリスク戦,シード選手のリバキナ選手が勝ちました。
故障してからのアンドリスク選手は精彩を欠いていますね。
シフィオンテクvsカーコフ戦はフルセット,カーコフ選手は
よく食らいついていきましたが,最終セット,突き放されました。
ラッキールーザーとしては,すごいがんばりでした。

今夜は,シンネルvsイスナー戦を中心に観戦予定でしたが,
スーパー&薬局のはしごをして,帰宅したら,
えらい消耗して,少し,お菓子を食べて回復しました。
久しぶりに,アメリカのソック選手の試合を見ました。
3-1での勝利でしたが,ソック選手,予選を勝ち抜いているんですね。
少し横になって,試合を見る気が起きれば,
観戦して,そうでなければ,そのまま,寝ます。

"STOP INVASION!"