増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

『映像の世紀』新シリーズ始まる!etc.

映像の世紀バタフライエフェクト

新シリーズ,最初を飾るのは,アインシュタインでした。
期待はずれでした。
まったく新しい情報がなかったからですが。。。
来週はメルケルさんですが,初回で離脱します。

王将就位式

藤井聡太竜王,金箔付き「ドライヤー」をもらっていましたが,
これ,渡辺明名人へのあてつけなのか(笑)。

CNN 10

(CNN)April 11, 2022

An alarming discovery has been made at the scene of the worst nuclear accident in history. Today's show visits the Chernobyl power plant, where Russian forces that temporarily took over might have been exposed to high levels of radiation.
China's strict Covid policies have apparently contributed to a food shortage in Shanghai.
And an all-civilian space crew arrives at an orbiting laboratory for a 10-day mission.

www.youtube.com

人,人,人,車,車,車の上海がスカスカな映像を見せられるとは
少し前なら考えられませんでした。

NHKラジオ講座

エンジョイ・シンプル・イングリッシュ

Short Stories "Job Interview"「就職活動」

私が大学生の頃,サントリーの面接における都市伝説がありました。
が,しかし,ネットでは見つけることができず,同じビール会社のサッポロビール
「男は黙ってサッポロビール」ネタしか出てきませんが,完全に別ネタです。
もしかして,一大学だけの超ローカルネタだったのかなあ。

ニュースで学ぶ「現代英語」

ゼレンスキー大統領 国会で演説
ZELENSKYY ADDRESSES JAPANESE LAWMAKERS

invasion noun
: an act of invading
especially : incursion of an army for conquest or plunder
aggression noun
: the practice of making attacks or encroachments especially : unprovoked violation by one country of the territorial integrity of another
warned that any act of aggression could start a war

cripple verb
transitive verb
: to deprive of capability for service or of strength, efficiency, or wholeness
an economy crippled by inflation
deprive verb
transitive verb
: to take something away from
deprived him of his professorship — J. M. Phalen
the risk of injury when the brain is deprived of oxygen
(from Merriam-Webster)

「福島」を抱えている日本に対して,「チェルノブイリ」を巧みに
織り交ぜてくるのはなかなかだと思いました。

"STOP INVASION!"