増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

ワクチン接種第1回分予約!etc.

ワクチン接種

妹や弟に市川市は遅いとバカにされていたのですが,
ようやっと予約しました。一番の年寄りの私が兄弟で最後(笑)。
明日,午前中に,集団接種会場にて,ということにしました。
本当は,印鑑証明書の更新手続きを兼ねて,
市役所でと思ったのですが,随分先に,なってしまうので,
諦めました。

夏の甲子園

宮崎県代表校に続いて,宮城県代表校も出場辞退となりました。
集団生活しているので,クラスター化しやすく,
本当に,大変な苦労をしていると思います。
このさき,さらに,出場辞退が増えていくと,
異常な大会となってしまいますね。
また,最近,あまり後遺症について,言及されることは
あまりありませんが,デルタ株の後遺症の状況が
気になります。

本日の将棋棋戦

マイナビ女子オープン渡部愛女流三段vs大島綾華女流1級戦,
序盤から中盤にかけては大島女流1級がうまく指していたように
感じられましたが,渡部女流三段が終盤にしっかりした
組み立てを見せて,勝ち切りました。
順位戦A級,佐藤康光九段vs永瀬拓矢王座戦
まだまだ先は長そうで,持将棋の可能性すら議論されていますね。
明朝のUEFAチャンピオンズリーグ予選を観戦予定なので,
本日は終局までは見守らずに,寝る予定です。

『おかえりモネ』第14週第2日

いいタイミングで,内野パパ登場しました(笑)。
菅波先生,モネのこと,ナデナデしなくて,
良かったですね(笑)。

NHKラジオ講座

ニュースで英語術 (August 17, 2021)

全米ドーナツの日(ABC News特集)
IT'S NATIONAL DONUT DAY!

pun noun [C]
UK /pʌn/ US /pʌn/
a humorous use of a word or phrase that has several meanings or that sounds like another word:
She made a couple of dreadful puns.
This is a well-known joke based on a pun: "What's black and white and red (= read) all over?" "A newspaper."

glaze verb
UK /ɡleɪz/ US /ɡleɪz/
glaze verb (SHINY)
[T] to make a surface shiny by putting a liquid substance onto it and leaving it or heating it until it dries:
Glaze the pastry with beaten egg.
The pot had been badly glazed.
glaze verb (BORED)
[I] (also glaze over) If your eyes glaze or glaze over, they stay still and stop showing any emotion because you are bored or tired or have stopped listening:
Among the audience, eyes glazed over and a few heads started to nod.

greasiness noun [U]
UK /ˈɡriː.si.nəs/ US /ˈɡriː.si.nəs/
the quality or state of being full of grease (= any thick oil-like substance):
There were three pancakes, and each was fried to perfection, with not a hint of greasiness.
Hair becomes instantly shiny and easier to style, without greasiness.

sprinkle verb [T]
UK /ˈsprɪŋ.kəl/ US /ˈsprɪŋ.kəl/
C2 to drop a few pieces or drops of something over a surface:
Sprinkle a few herbs on the pizza./Sprinkle the pizza with a few herbs.
figurative The speech was liberally sprinkled with (= contained many) jokes about the incident.

tin noun
UK /tɪn/ US /tɪn/ tin noun (METAL) 「錫,ブリキ」
C2 [U] (symbol Sn) a chemical element that is a silver-coloured metal, often combined with other metals or used to cover and protect other metals

ドーナツ,オランダ(ベルギー)発祥とは知りませんでした。

Enjoy Simple English

再放送週間につき,休みます。

Good night!