増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

女流王座戦,西山女流三冠が防衛!etc.

女流王座戦最終局

後手番の西山朋佳女流三冠が大逆転勝ちで,
里見香奈女流四冠の挑戦を退けました。おめでとうございます。
西山女流三冠は,すべてのタイトルをフルセットでの
防衛となりました。室谷由紀女流三段との女流王将戦最終局同様の
劇的な大逆転勝ちでした。Youtubeの振り返り番組を見て,
本日は寝る予定です。
西山女流三冠には三段リーグもこの勢いで,いい結果につなげてほしいですね。

朝日杯将棋オープン戦

午前中の所謂「弘前ダービー」行方尚史九段vs阿部光瑠六段の対局,
ほぼ行方九段が勝ちかけていたのですが,桂馬をはねたのが敗着で,
阿部六段が勝ちました。行方九段が自分に対する怒りが収まらなかったようで,
感想戦は行われませんでした。
午後の佐藤天彦九段vs阿部光瑠六段の対局は,相振り飛車となりました。
終盤は評価値のブレがすごい展開となりましたが,佐藤九段が勝ち,
本戦トーナメント出場を決めました。おめでとうございます。

NHKラジオ講座

世界に発信!ニュースで英語術 #161

竹の輸入制限でカナダのパンダ帰国
CANADA SENDS BACK PANDAS DUE TO LACK OF BAMBOO

pandemonium noun [U]
UK /ˌpæn.dəˈməʊ.ni.əm/ US /ˌpæn.dəˈmoʊ.ni.əm/
a situation in which there is a lot of noise and confusion because people are excited, angry, or frightened:
Pandemonium reigned in the hall as the unbelievable election results were read out.
the pandemonium of the school playground

cuddly adjective approving
UK /ˈkʌd.əl.i/ US /ˈkʌd.əl.i/
of the kind that you want to put your arms around:
a cuddly teddy bear

chow down (sth) — phrasal verb
mainly US informal (also chow down on sth) to eat, especially in an informal situation:
Diners stare at the TV as they chow down.
You can't just chow down on a slice of pizza in class.
He just wants to go somewhere he can chow down fried chicken.

締切が過ぎてしまった原稿の催促が来ました。orz
集団の足を引っ張るわけには行かないので,最終締切厳守へがんばります。

Good night!