増田有華さんを応援しながら英語学習+α

増田有華ファンが英語学習に悪戦苦闘する日記

増田とまったりおうち時間,最初,4分14秒で...etc.

増田とまったりおうち時間~なんでも雑談会〜

最初のURL(限定配信)では,4分14秒だけ。
髪が伸びていること,円形脱毛症になっていて,その治療を行っていて,
いい塩梅になっていることはわかりました。
「フロジン」ほか服用中プラス患部への注射がいいらしいって,
頭に注射打たれるの怖いぞ,わたしは。

限定配信2では,1時間31分59秒。
百均で買ってきた扇風機の披露。
レモンサワー(泡盛:忠孝)で乾杯!
ソーダーストリームが欲しいらしい。
強炭酸水のCMは厳しい。

将棋指しながら,視聴を始めて,将棋,勝てそうだったので,
新しいURLへ移動することなく,指し続けて,結局,負けて,
その後,千葉テレビの落語を見てしまいました。ファン失格だなあ。
というわけで,追っかけで再生していたら,20時45分頃,
非公開に切り替わってしまいました。やっちまったなあ。

千葉テレビ『浅草お茶の間寄席』

再放送だったのですが,柳家さん喬師匠,柳家喬太郎師匠だったので,
見てしまいました。柳家さん喬師匠は,「短命」で,
柳家喬太郎師匠は,「お節徳三郎」でした。
過去に聞いたことのある「お節徳三郎」のサゲと違っていて,
美しくきれいに純愛を貫く形で終わっていました。
こういうサゲもいいなあと思いました。

NHKラジオ講座

高校生からはじめる「現代英語」

Lesson 2 Triumphant Springboks home from Japan RWC

triumphant adjective
UK /traɪˈʌm.fənt/ US /traɪˈʌm.fənt/
having achieved a great victory (= winning a war or competition) or
success, or feeling very happy and proud because of such an achievement:
It seemed as though the whole city had turned out for their team's
triumphant homecoming.
She emerged triumphant from the court after all the charges against her
were dropped because of a lack of evidence.
She made a triumphant return to the stage after several years of working
in television.

turn out — phrasal verb
(GO)
If people turn out for an event, they go to be there or to watch:
Thousands of people turned out to welcome the team home.

scream verb
UK /skriːm/ US /skriːm/
scream verb (MAKE NOISE)
[I or T]
to cry or say something loudly and usually on a high note, especially
because of strong emotions such as fear, excitement, or anger:
They screamed with laughter at her jokes.
Ken screamed (out) a warning telling people to get out of the way.

in place PHRASE
If something such as a law, a policy, or an administrative structure is
in place, it is working or able to be used.
Similar legislation is already in place in Wales.
They're offended by the elaborate security measures the police have put in place.

(from Collins Cobuild)

racial segregation
in British English (ˈreɪʃəl ˌsɛɡrɪˈɡeɪʃən) NOUN
the separation or segregation of races in everyday life, either as
prescribed by law or by social norms

clinch verb
to assure the winning of
scored a touchdown to clinch the game
(from Werriam-Webster)

月曜日から,1週間,『実践ビジネス英語』の代わりに,Lesson 3をやります。

最寄りの書店に行ったら,『TVfan』7月号がなくて,『Enjoy Simple English』6月号も,
ありませんでした。『TVfan』セブンイレブンにもおいてなかったです。
アマゾンでは合わせ買い対象商品だから,松戸の書店まで,買いに行くしかないなあ。
WOWOWで,連続ドラマW『太陽は動かない』第1話を見て,寝ます。

We must concentrate on the present.